10 CELE MAI FRECVENTE GRESELI IN OFF-ROAD ȘI CUM TREBUIE EVITATE ?
Off-road-ul este adrenalină, divertisment si aventură. Se spune că este domeniul bărbaților, deși suntem de părere că prezența femeilor este binevenită ...
Ba mai mult, femeile nu sunt mai rele decât bărbații și în multe cazuri bărbații fac mai multe greșeli. Ce greșeli? Lista este lungă.
Ce greșeli trebuie evitate ?
1. IGNORAREA SIGURANTEI
Să începem cu ceva care trebuie repetat din nou, din nou, din nou...
Off-road-ul este distracție, relaxare, hobby și o platformă, de aceea nu-l așezați niciodată deasupra propriei vieți.
Serios: când porniți motorul, merită să vă gândiți. Conducerea in off-road are pericolele sale. Nu contează cât timp ați condus și cât de experimentat sunteți. Trebuie să vă amintiți despre centurile de siguranță dedicate și un stingător obligatoriu. De asemenea o cască de protectie si un roll-cage pentru condiții mai exigente. Obligatoriu sa aveti in masina Dvs. si trusa de prim ajutor !!! După cum se spune - mai bine în siguranță decât să regretați după.
Să menționăm din nou extinctorul: este de necrezut câte echipe nu transportă acest echipament în vehiculele lor. Off-road-ul este un sport extrem, acesta este motivul pentru care trebuie să ne amintim mereu despre risc. S-ar putea să credeți că insistăm absurd, dar vă dorim în viață. Vă rugam NU ignorați sistemele de sigurantă !!!
2. PREGATIRE INADECVATA
Da, este crucial. Nici măcar pentru că multe dintre accesoriile pe care le aduceți vă pot salva viața, ci pentru că acestea fac procesul mult mai ușor. O lopata vă va ajuta cu îndepărtarea ușoară a pământului de sub mașina dvs. pentru a continua aventura, la fel un hi-lift, o sufa, un scripete, o ancora de pamant... Exemple banale, dar foarte importante. Desigur, multe dintre ele vă vor ajuta, de asemenea, în situații de pericol pentru viață la fel de mult ca și cunoașterea mașinii.
3. NECUNOASTEREA MASINII DE OFF-ROAD
În general, cineva se familiarizează cu o mașină după o anumită perioadă de timp. Acesta este motivul pentru care nu este atât de evident. Cu toate acestea, ignorarea echipării vehiculului poate duce la daune, cheltuieli nedorite sau vânătăi. Și de ce să ceri probleme?
Este mai bine să vă concentrați pe explorarea capabilităților vehiculului dumneavoastră. În acest fel, puteți folosi avantajele sale și puteți ascunde defectele sale. Pur și simplu o să conduci mai bine și o să te distrezi mult mai mult atunci.
4. ROTILE SUNT PREA MARI SI PUNTILE SUNT PREA SLABE
Roțile mari sunt grozave și ajută în multe situații. În general, cu cât diametrul este mai mare, cu atât controlul și conducerea sunt mai bune. Cu toate acestea, potrivirea incorectă a dimensiunii roții vesus punti, poat duce la probleme grave de conducere și avarierea vehiculului. Puntile sau planetarele poat să nu reziste la o asemenea presiune sau să reacționeze incorect atunci când roțile utilizate sunt prea mari. În consecință, în loc să ai o mașină care să poată aborda fiecare deal, vei avea o mașină avariată și o dispoziție proastă.
În general, erorile de construcție sunt un subiect foarte larg. Vrei sa le eviti? Vă rugăm să ne contactați și vom putea să vă sfătuim cu siguranță.
5. INSTALATIE ELECTRICA MONTATA INCORECT
Ok, este un subiect destul de dificil și se pare că nu se aplică multora. Cu toate acestea, adevărul este că un sistem electric care nu este conectat corect poate duce cu ușurință la o aprindere/incendierea masinii. Și cateodată un stingător este insuficient într-un astfel de scenariu. Sigur, un scurtcircuit este întotdeauna posibil, mai ales atunci când diverse conexiuni se află sub capotă (pe o notă separată: acest lucru trebuie, de asemenea, luat în considerare și securizat în mod corespunzător!). Cu toate acestea, vă rugăm să vă amintiți să verificați bine montarea sistemul electric și/sau siguranțele. Altfel, s-ar putea să fiți nevoit să vă confruntați cu o mică surpriză.
Una din cele mai frecvente greseli este cablarea necorespunzatoare a alimentarii troliilor, de asemenea este recomandat ca orice masină care se foloseste in off-road sa aiba prevazut pentru tot sistemul electric un heblu central.
6. ANVELOPE GRESITE
Povestea despre roți și anvelope ar putea fi dezbătută ore întregi. Rotile mari ajută la ascensiuni și, de asemenea, în multe alte locuri. În general, se aleg pneurile functie de suprafață/tipul terenului (asfalt, piatra noroi, zapada, gheata). Dar nu este totul.
Una dintre cele mai frecvente greșeli făcute de șoferi este intrarea in teren cu presiune in roți. Nu puneți prea multă presiune în anvelope, deoarece rezultatul acestui lucru ar putea fi foarte rău. Anvelopele trebuie să aibă o presiune suficientă, dar atunci când sunt suprapresionate, sau se intra in teren cu presiunea cu care au rulat pe asfalt, acestea vor fi sfâșiate de interior în timpul conducerii, respectiv vor zdruncina masina. presiunea recomandata in off-road este de 0.8-1.4 atm functie si de tipul de jantă (mai mica daca aveti jante cu BeadLock).
Atenție, de asemenea, dacă sunt înșurubate corect. O greșeală frecventă este folosirea piulițelor incorecte. În fața terenului neuniform, astfel de roți nu au nicio șansă.
Este obligatoriu sa aveti un compresor in masina Dvs. la intrarea in off-road.
7. CONFUZIA FACUTA INTRE MODIFICAREA SUSPENSIE SI INALTAREA MASINII
Se poate spune că este o greșeală clasică. Este făcut chiar de către cei care au fost off-road de ceva vreme. Inaltarea vehiculului permite instalarea unor roți mai mari. Modificarea suspensiei are ca scop echilibrarea vehiculului cu privire la suprafață. Reduce mișcarea roților absorbind șocurile terenului neuniform.
Fără amortizoarele si accesoriile corespunzatoare, suspensia ar eșua imediat și conducerea ar fi imposibilă. Să nu credeți că o simpla inaltare va face pur și simplu totul.
8. INALTARE MASINA FARA MODIFICARE FRANE
Una dintre cele mai frecvente greșeli. Modificărea dimensiunii roților și a altor elemente duc adesea la alte modificări de care tindem să uităm. Aceasta, printre altele, se referă la frâne. Multe din KIT-urile de Inaltare "Entry Level", NU prevad relocari ale conductelor de frana sau conducte mai lungi, pozitionarea corecta a lor este esentiala, de asemenea in functie de modificari, poate fi necesară redimensionarea sistemului de franare. Nu uitați că este unul dintre elementele principale ale vehiculului dvs. off-road, iar în timpul conducerii 4x4, frânele trebuie să fie în stare bună de funcționare. Acest lucru nu poate fi trecut cu vederea, așa că țineți cont și potriviți-vă frânele la roți. În caz contrar, nu veți conduce prea departe. Și chiar dacă o vei face, o astfel de excursie se va încheia rau ...
9. ELEMENTE NEASIGURATE IN MASINA
Pare evident, dar se întâmplă adesea ca diverse obiecte care "zboară" in cabina să loveasca un geam / parbriz sau să rănească pe cineva. Chiar merită să le acordăm atenție și să le asigurăm. La urma urmei, conducerea off-road nu este cea mai ușoară și despre asta este vorba. Prin urmare, verificați poziția diferitelor obiecte și asigurați-vă că nimic nu "zboară" prin masina ...
10. TEHNICA PROASTA DE ABORDARE LA CONDUSUL IN REGIM DE OFF-ROAD
Se pot spune multe despre acest fenomen. De la greșeli novice, până la probleme intermediare până la șoferi cu experiență și obiceiurile lor proaste. Cu toate acestea, merită să enumerăm câteva reguli importante și fundamentale.
În primul rând trecerile prin apă. Nu vă deplasați în apă fără a-i verifica adâncimea. Nu vă deplasați dacă nu aveți un snorkel. Tratați apa cu precauție în orice moment.
În al doilea rând: urcări și coborări. Nu blocați roțile, frânați ușor și asigurați-vă că sunteți cu cea mai mică treapta de viteză. Este esențial să vă poziționați vertical pe înclinații și să nu încercați să abordați pantele prea inclinate în slalom. La trecerile peste obstacole este necesara o recunoastere a terenului sau sa fiti asistati si ghidati de un copilot.
Toate greșelile menționate mai sus pot duce la daune sau rasturnari ale mașinii. Prin urmare, merită învățat din greșelile altora. Doar un sfat ...
Off-road este plin de capcane și este ușor să greșești. Din acest motiv, siguranța și dezvoltarea continuă continuă sunt foarte importante. Bine, știm că este mai ușor spus decât făcut, dar serios - practica este perfectă. Nu are rost să va lăudați, fiecare dintre noi face greșeli. Punctul crucial este capacitatea de a profita de ele și de a face cât mai puține dintre ele. Lăsăm asfaltul și sa avem o aventura sigură in teren.